Witamy!

Informujemy że w dniu 10 sierpnia 2007 r. w siedzibie Przedsiębiorstwie Państwowej Komunikacji Samochodowej w Lublinie zostały złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu "Ogłoszenie o koncesji na roboty budowlane", gdzie przedmiotem zamówienia jest wykonanie zabudowy centrum z obligatoryjną funkcją Głównego Dworca Autobusowego w Lublinie przy Al. Tysiąclecia wraz z inwestycjami zaproponowanymi przez koncesjonariusza.

Przypominamy, że automatyczna informacja telefoniczna o odjazdach autobusów z dworca PKS Lublin jest dostępna pod numerem 9316.

Kwiecień 2018 Styczeń 2018 Październik 2017 Grudzień 2015 Listopad 2015 Czerwiec 2015 Maj 2015 Marzec 2015 Lipiec 2014 Luty 2014 Styczeń 2014 Grudzień 2013 Listopad 2013

Bardzo opłacalna działka w transporcie

2015-05-24 | Władysław Kret

frazy kluczowe: transport, przewozy, spedycja, kontenery

Duże firmy nie zajmują się zawieraniem małych umów, z których mają mizerny zysk. Jeśli już inwestują w partnerstwo z danym kontrahentem chcą zarobić na ilości lub jakości. Dlatego też coraz częściej do Polski przypływają kontenery transportowe wyładowane po brzegi towarem z innych krajów lub też załadowane produktami, które przypłynęły z Chin do Rotterdamu i dalej do naszego kraju. W ten sposób można oszczędzić sporo nie tylko na transporcie, ale też na samym towarze.

Wyobraźmy sobie, że zamawiamy 100 sztuk świeczek zapachowych z Chin. Zapłacimy za nie kilkadziesiąt złotych, kolejne tyle za wysyłkę pocztą i być może parę złotych za cło. Kiedy jednak zamówimy 100 tysięcy sztuk cena jednostkowa będzie o wiele niższa, a i doliczone koszty transportu rozłożą się tak, że ich nie zauważymy. Właśnie dlatego duże firmy zamawiają hurtowo towar sprowadzany w kontenerach, a nie w paczkach wysyłanych międzynarodową pocztą.

Firmy spedycyjne codziennie mają wiele różnorakich zleceń. Niektóre towary opłaca się sprowadzić pocztą lotniczą, ale potem paczki musi dowieźć kurier do wyznaczonego magazynu. Innym razem w grę wchodzi tylko kontener, ale transport kontenerów nie jest prosty. Najpierw trzeba wybrać statek, którym kontener przypłynie, potem sprawdzić port, poczekać kilka tygodni aż statek pojawi się w porcie, a następnie wysłać TIR-a po odbiór zamówionego kontenera, który już drogą lądową dotrze do Polski. Niestety w Polsce porty obsługują tylko mniejsze statki, ale coraz częściej do Gdańska wpływają mniejsze kontenerowce. Te największe wciąż cumują w Niemczech czy Holandii i tam trzeba się udać po swój transport.

Takie ładunki wielkogabarytowe dzisiaj nie są problematyczne w transporcie, bowiem można je przewozić na specjalnych naczepach, a nawet niekiedy jest możliwość przewieźć je jako ładunek wagonu w pociągu. Wszystko jednak czy nasz ładunek będzie obsługiwać firma Raben czy Wielton.

'

Fotografie:
transport
przewozy
spedycja
kontenery

Warto zobaczyć: